středa 23. června 2010

Přestože

je babička indisponovaná co se týká nohy,rozhodla se,že na výlet do Dubrovníka přece jen vyrazíme...počasí drží jak přibitý stále na stejném bodě,tj.malebná obloha a dlouhé rukávy k ní,a vůbec,s žílama se nemá sedět ani stát,ale chodit...nerada bych aby si způsobila větší komplikace než má,ale trvá na svém...no,je to jen asi 50km,kdyby něco mudři tam jsou taky....vyrážíme.....Majda sice s rozhodnými protesty,Krupiňák se taky tváří vlažně,neb Dubrovník s mámou navštívil loni na podzim když tu byli,ale počasí je ideální tak akorát na výlet,nic jiného by se stejně dělat nedalo :o/
Cestou zastavujeme na vyhlídce,kousek od Stonu,takže jsem nafotila a slepila panorama,fotky přímo ze Stonu nejsou moc k ukazování,bylo to focení stylem "už to budeš mít?" z parkoviště...cesty kousek,a jsme na místě...vyhlídka další je nad přístavem v Dubrovníku,kde z dálky obdivujeme obří lodě...a jedeme hledat místo k parkování...které nacházíme úplně nahoře,takže do Stareho Gradu to bude jedna vycházka,a zpátky do kopce ještě lepší...přesně to co na máminu nohu není dobrý...no...ale jak to udělat jinak... :o/ cestou fotím spoustu růzností,je fakt,že takovýhle pohled na staré město bych od jinud neměla :o)
Dole lezeme do hradeb,po kterých pochodují turisti...my tam pochodovat sice hodláme,ale po zjištění ceny jsme zjistili,že to snad asi nebude až tak nutný...Rotschildovi se totiž nejmenujeme...Nádherný úzký uličky s kavárničkami,dole široká ulice,snad náměstí...tam potkáváme piráta obveselujícího kolemjdoucí soupravou velkých barevných papoušků...turisté jásají,papoušci jim sedí na rukách,na ramenou,jsou kouzelní :o) a pak si je pirát posbírá na bidýlko,zavře truhličku na dary,a už to nese pryč...asi na oběd :o)
Architekturu jsem v rámci toho abych to měla co nejlíp zmapovaný brala širokým ohniskem,a tuze se mi to kácí,takže vám ji nepředvedu,ale mám přístav a tak...dlouho jsme se nezdrželi,s ohledem na máminu packu zase mastíme domů :o)

panorama


ty máky mně okamžitě bouchly do oka :o)


a tohle už je Dubrovník...spíš než obří parníky se mi líbilo tohle...původně jsem si myslela,že jsou to racci :o)


Stari Grad


úzké uličky,nádherná dlažba :o)


barevní komedianti :o)


přístav


stánky se suvenýry...


a aby měly holky důkaz,že tam opravdu byly :o)))


tohle mně dostalo při cestě zpět k autu - díváte se totiž na ulici... :o))))ano,to schodiště,to je ona :o)))))

Žádné komentáře: